Değerli okuyucular yeni yazıma hoş geldiniz. Yeni bir yazı serisine başlamaya karar verdim ve o kadar çok gezemesem de gittiğim bir kaç yeri bu yazı dizisinde sizlere anlatmaya karar verdim ilk yazımı da SİNOP olarak kararlaştırdım hepinize iyi okumalar.

Ben Sinopa gerçeği söylemek gerekirse denize girmek için gittim yani gezmek planlarım arasında yoktu ama sonradan dahil oldu.

Ben Sivasta eşyalarımı hazırladım ve Metro firmasından otobüs biletimi aldım. Sivastan Çoruma gece saat 02.00 daotobüsüm kalkacaktı. Çantamı hazırlayıp son hazırlıklarımı bitirdikten sonra komşumuzdan beni terminale bırakmasını rica ettim. Gece saat 12.00 da terminale gelerek saat ikiye kadar terminalde bekledim.

Otobüs Terminale geldi ve hızlı hareketlerle otobüse yerleşerek Çoruma doğru yola koyuldum. Çorumdan indim Memleketim olan yer İskilibe gitmeliydim ve iskilip son durağım olacaktı. Ben paramı yastığın altında unuttuğum için iskilip dolmuşuna param yetmedi bende hacıbabamı arayarak adamlarla konuşmasını istedim. Şanslıydım ki adam beni dolmuşa aldı ve iskilipte indim.

Tabi böyle kısa kısa gelişmedi herşey çok uzun saatler sürdü. Bu süreç zarfında ni bir gram uyku uyudum nede bir şeyler yedim. Yolculuğun güzel geçtiğini söyleyemem çünkü yol beni gereğinden fazla yordu.

İskilibe gelince yine bir gram uyku uyumadan hemen ailemle buluşup Sinoba doğru yola koyulduk. Ama şöyle bir güzelliği vardı. Araba bizim olduğu ve yabancı kimse olmadığı için güzelce ve rahatça uyuyabilecektim. Öylede yaptım. Kısa bir yolculuğun ardından Babam arabayı küçük bir evin önünde durdurdu.

Arabadan indikten sonra karnım aç olduğu için babam beni kuzu çevirme yemeye getirmişti. Burada size ciddi söyleyebilirm ki hayatımda en lezzetli eti yediğimi söyleyebilirim. Et o kadar yumuşak ve bir o kadarda damakta tad bırakan bir etti.

Yemek yedikten sonra yolculuğa devam ettik. Yolculuk boyu uyuduğum için pek fazla ayrıntı veremeyeceğim ama uykuya dalarken izlediğim manzarayı biraz biraz aktarabilirim tahminimce. Yol kenarları full ağaçlık ve dağlıktı. İnsana adeta huzur veriyordu ve  insanın içini rahatlatıyordu.

Yoldan biraz şikayet edebilirim sizlere yol çok virajlı ve virajlar devasa derecede dönüyordu. Tehlikesi büyüktü yani.

Gözlerimi açtığımda kendimi Sinopta buldum. Denizin huzurlu sesiyle gözlerimi açtım Sİnoba.

Önceden rezervasyon yatığımız tatik köyünün girişindeydik. Tatil Köyünden bahsedeyim biraz. O kadar temiz ve o kadar kaliteli bir yerdi ki gittiğime memnun kaldım. Otel odaları tertemizdi. Her türlü ihtiyaç odalarda bulunuyordu. Klimalar vardı ve nevresim takımları havlular düzenli olarak yıkanıyordu. Otel denize yaklaşık 200 metre kadar uzaktaydı ama otelin içerisinde bulunan havuz ve kaydıraklı havuz size denizi aratmayacak kadar güzeldi.

Tabi havuz güzel diye denize gitmemezlik yapmadık. Denizde güzeldi ama benim tarzım değildi. Sinobun denizini pek fazla beğenemedeim. Daha önce izmirde ve aliağada tatil yapmıştım oranın denizi o kadar berraktı ki daldığım zaman denizin dibini görebiliyordum ama bu deniz o kadar bulanıktı ki doğruyu söylemek gerekirse girmeye bile çekindim. Tek sorun denizin bulanık oluşuydu. Deniz zemini full kumdu ve çok fazla bir derinliği yoktu. Belki siz giderseniz beğenebilirsiniz. Ama bulanık olduğu için ben sevemedim o yüzden genel olarak otelin havuzunu kullandım.

Klasik Denize girdik çıktık artık. Şimdi size çok memnun kaldığım bir şeyi anlatayım. Sinop tarihi cezaevi. Müzekart ile girilen eğer müzekartınız yok ise 20 tl gibi bir ücret ödeyerek girebildiğiniz kesinlikle görmeniz gereken bir yer. Ben abartısız iki saat boyunca hiç çıkmadan tarihi cezaevini gezdiğimi söyleyebilirim. Beni o kadar etkiledi ki bir kez daha görmek istiyorum. O taş hissiyatı. O demirdeki paslar o yatakhaneler ve duvarda oluşmuş çizikler. Bir an acaba ben burada mahkum olsaydım ne yapardım ? diye düşündüm. ODALAR KARANLIK VE DARACIKTI NEFES ALMAYA YARAYAN KÜÇÜK PENCERE BOŞLUKLARI O KADAR KÜÇÜKTÜ Kİ O DA PARMAKLIKLARLA KAPATILIYORDU ZATEN.

Eğer orada mahkum olsaydım intihar bile edebilirdim.

Cezaevinin çıkışında mahkumların yaptığı boncuk işlemeleri satan bir yer vardı. Ürünler biraz pahalıydı ama mahkumlara destek için bizde birkaç birşey aldık. Kız kardeşlerim kolye aldı. Babannem anahtarlık aldı vb.

Cezaevinden çıktıktan sonra karnımız acıktı. Birşeyler yiycektik ve hemen en yakın rehberimiz olan google sorduk. Googlede sinoba gelen herkesin önerdiği iki restorantta yemek yedik. RESTORANLARDAN BİRİSİ AKVARYUM BALIKÇILIKTI. Restoranta girdikten sonra sanki bir eve giriyormuş edasıyla girdim. Orada çalışan garsonlar o kadar ilgiliydi  ki ben çok memnun kaldım. Garsonun önerisiyle daha önce yemediğim bir balık yedim. ÇARPAN BALIĞI Balıkta hiç kılçık yoktu ve özel sosuyla birlikte servis ediyorlardı. Ağzıma aldıktan sonra yavaş yavaş çiğneyerek mideme gönderdim ve yediğim en lezzetli balık olduğuna karar verdim.

Diğer restorantımız ise TEYZENİN YERİ. Burada cevizli mantı yapıyorlardı. İlk kez böyle bir şey duymuştum ve Sinop da da meşhur bir yerdi. Sinop’a gelen herkes buraya mutlaka geliyormuş. O kadar kalabalıktı ki şansımıza biz girer girmez hemen bir yer boşaldı ve oturduk. Ailem yarısı yoğurtlu yarısı cevizli mantı yedi. Bende sadece yoğurtlu mantı yedim. Mantı gerçekten lezzetliydi ama abartılacak bir lezzeti yoktu. Cevizli mantıdan da bir çatal aldım ama tadı benim hoşuma gitmediği için beğendiğimi söyleyemeyeceğim.

farklı bir gezi yazımda görüşmek üzere. @fzlmz

love
haha
wow
sad
angry
10 Yorum konuları
0 Konu cevapları
0 İzleyiciler

En çok tepki verilen yorum
En yeni yorumlar
9 Yorum yazarları
Muhammet YiğitAyşeHilal AmarilyellowredReha Karakaya Son yorum yazarları
  Abone ol
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Muhammet Yiğit
Yazar

Sinop’a gitmiştim baya güzeldi.

Ayşe
Üye

Ben de Sinop’luyum. Evet Sinop çok güzel. Kesinlikle gezilmeli, görülmeli.

Hilal
Yazar

Sinop benim memleketim. Biz de temmuzda gideceğiz ınsallah. Sinop’un en güzel kumsalı ve denizi Hamsilos koyunda var diye biliyorum. Bir dahakine oraya gidersiniz. Cezaevi gerçekten ürkütücüydü. Biz gittiğimizde bazı yerleri kapalıydı. Bu sefer belki yine gideriz. Çok iyi gezmişsiniz. Iyi eglenceler :))

yellowred

yemyeşil harika bir yer.

Reha Karakaya
Yazar

Gitmedim inşallah kısmet olur gitmek.