Bölüm Seviyesi: Orta

Bu bölümde  projemize görseller eklemeyi öğreneceğiz. Öncelikle, 16×16 bir oyun karakteri görseli oluşturalım. Ben bunun için piskelapp.com sitesini kullanacağım.

Şimdi, bu karakteri oyunumuzda göstermek için, love.graphics.draw() fonksiyonunu kullanacağız.

love.graphics.draw()

Bu fonksiyon, love.draw() içinde şu şekilde yazılır:

love.graphics.draw(görsel, x, y) 

veya

love.graphics.draw(görsel, x, y, eğim, xBoyutu, yBoyutu) 

x ve y koordinatlarında, “eğim” eğimine sahip ve xBoyutu ve yBoyutu oranında uzunlukları arttırılmış bir görsel çizer.

love.graphics.newImage()

Bu fonksiyon, aşağıdaki gibi yazılır:

x= love.graphics.newImage(“görsel.png”)

Bu fonksiyon, x değişkenini, love.graphics.draw() ile çizilebilecek bir resim objesine çevirir.

Şimdi, bu bilgileri kullanarak, oyuncunun görselini bir resim objesi yapalım (love.load() içinde):

Bunun çalışması için, oyun klasörümüzde görsel.png bulunmalıdır.

Şimdi, bunu oyuncumuzun koordinatlarında çizelim. Oyuncunun yerini tutan kareyi silelim:

Şimdi, bu böyle görünecektir:

Şimdi, fark ettiyseniz, karakterimiz biraz küçük. Bunu çözmek için, eğimi 0 tutarak, x ve y boyutlarını büyütmeliyiz. 16×16’yı 64×64 yapmak için oran 4 olmalıdır.

Bunun sonucunda, görsel bulanık olacaktır. Bunun sebebi, bir görsel büyütülürken ortaya çıkan bozulmadır. Bunu önlemek için, love.load() içinde oyunumuzun grafik çizim filtresini “nearest” olarak ayarlayalım.

Bunları doğru yaptıktan sonra, oyuncu karakterimizin görseli net görünecektir.

Bunu kullanarak diğer eşyaları çizmek zor gelmeyecektir 🙂

Şimdilik görüşürüz.

love.event.quit()

2
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
1 Yorum konuları
0 Konu cevapları
0 İzleyiciler
 
En çok tepki verilen yorum
En yeni yorumlar
1 Yorum yazarları
mustafa Son yorum yazarları
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
mustafa
Üye

Teşekkürler yararlı bir konu olmuş.