NOT: For döngüsü bölümlerinde unutulan bir nokta.

For döngüsü sırasında “continue” ifadesini, o anki geçişi durdurup bir sonrakine geçmek için kullanabilirsiniz. Yani: 

Bu kod, i==4 olduğunda continue ile altında kalan kodu (print fonksiyonunu) atlayarak 5’e geçer, dolayısıyla çıktısı 1,2,3,5’tir. 

While Döngüsü

While döngüsü, bir boolean değer (mantıksal ifade, şart) doğru olduğu sürece devam eden bir döngüdür. Bu özelliğinden ötürü sonsuz döngü oluşturma olasılığı vardır ve dikkatlice kullanılmalıdır. Aşağıda, sonsuz bir döngü örneği vardır:

4 sonsuza dek 2’den büyüktür, döngü de asla bitmez.

While döngüsü break ile bitirilebilir veya continue ile başa dönebilir (döngünün başına, aynı for’da olduğu gibi).

Canavar Oyunu

Şimdi, ilk küçük oyunumuz. Oyunun tanımı şu:

Bir canavar var ve ona saldırıyoruz, öldüğü zaman da kazanıyoruz.

Şimdi, öncelikle değişkenlerimizi tanımlayalım. Bu oyunda sadece canavarın canı değişken olacak.

Şimdi, oyun geliştirmede oyun döngüsü denilen sonsuz döngümüzü oluşturalım. En basit sonsuz döngü şu şekildedir:

True ifadesi daima doğrudur. (Doğru doğrudur.)

Şimdi, bu döngü her başa geldiğinde, kullanıcıdan girdi alalım.

Üç büyüktür işaretleri girdi istenilen yere işaret etsin. Şimdi, oyuncu saldırmak için “saldır” yazsın. Girdisinin saldır olup olmadığını deneyelim. 

Oyuncu saldırdığında canavarın canı 20 azalsın. 

Eğer canavarın canı 0 veya 0’dan küçükse oyun döngüsü bitsin. 

Dikkat ederseniz bir if ifadesi diğerinin altında. Çünkü can saldırıdan sonra eğer 0 veya altına düşüyorsa oyunun bitmesini istiyoruz. 

Ve tabii araya bir mesaj ekleyelim. 

Şimdi, eğer oyuncunun girdisi saldır değilse, onu uyaralım.

Dikkat edin, bu else ifadesi, girdinin “saldır” olduğunu ölçen if ifadesiyle aynı düzeyde. 

Bunun dışında, canavara saldırılınca canavarın canının kaça düştüğünü de ekrana yazabiliriz. Öldüğünde ekrana “Kazandın” yazısı gelecek, aynı zamanda “Canavarın canı 0’a düştü” de yazılmasın diye, canavarın öldüğünü ölçen if ifadesine bir else ekleyelim. 

Can değişkenini stringler ile birleştirmeden önce stringe çevirmeyi unutmayın. 

Ve oynumuz 12 satırda tamamdır! Oyunun başına ismini de ekleyebilirsiniz tabii! 

Risk Oyunu

Oyun tanımı: Bir sorunun cevabına bağlı olarak, oyuncu ya kazanır ya da sonsuza dek döngüde kalır. 

Şimdi bunun için bir değişken oluşturalım. Bu değişken bir boolean (mantıksal) olsun ve değeri False olsun. 

Şimdi, oyuncuya bir soru sorun. Ben sadece a ve b arasında seçim yapmasını sağlayacağım. 

Eğer cevap yanlışsa, x değeri True olsun.

Şimdi, x’e bağlı bir while döngüsü oluşturalım.

Eğer kullanıcı yanlış cevap verdiyse ve şuan x’in değeri True ise, bu döngü asla bitmez. Kullanıcı oyunu kaybetmiş olur. Eğer kullanıcı doğru cevap verdiyse x halen false’dır ve while döngüsü gerçekleşmez. 

Şimdi oynumuzun tek eksiği, yanlış cevap hariç herhangi bir cevabın doğru olması. O zaman şimdi oyuncunun 3. bir cevap ile kurtulmasını engelleyelim. 

  • “not” ile mantıksal ifade ters çevrilir. Yani y==”a” doğru ise, not y==”a” false’tır.

Şimdi, kullanıcının girdisinin “b” olduğunu ölçmek yerine, “a” olmadığını ölçüyoruz. Dolayısıyla “a” olmayan her girdi, oyunun kaybedilmesine yol açıyor.

Metin Kaydedici Program

Amaç: Sürekli olarak kullanıcıdan girdi alan ve bunları bir listeye ekleyen, kullanıcı “oku” girdisini girince de hepsini art arda çıktı olarak veren bir program. while, for, if ve listeler hakkında tüm bilginizi gerektirecektir. 

Buraya kadar Python programlamanın temelinin büyük bir kısmını öğrendik. Bundan sonra gelen kısımlarda bazı modüller ve kendi fonksiyonlarımızı tanımlama olacak. Yukarıdaki son programı kendiniz deneyerek yapmanız konuyu anlamanıza ve programlama becerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. 

4
like
2
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
1 Yorum konuları
1 Konu cevapları
0 İzleyiciler
 
En çok tepki verilen yorum
En yeni yorumlar
2 Yorum yazarları
Denizcanmustafa Son yorum yazarları
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
mustafa
Üye

Teşekkürler.